Ontwerp

Een nieuw logo, briefpapier of een compleet nieuw huisstijl voor uw onderneming. Tegenwoordig is het belangrijk om u te onderscheiden van de rest. Dit kunt u bijvoorbeeld doen met een vernieuwende website of huisstijl. Het laat een onderneming eruit springen en bepaalde waarden uitdragen waar de doelgroep zich in kan herkennen.

Elementen van een huisstijl
Een huisstijl bestaat uit verschillende elementen:
  • Woordmerk
    Het logo zoals Google.
  • Beeldmerk
    Het symbool dat verwijst naar de activiteiten of specifieke kenmerken van de onderneming, zoals de schelp van Shell.
  • Typografie
    Het lettertype dat gebruikt wordt. Hiermee kan een onderneming een bepaald element benadrukken zoals zakelijkheid door een lettertype als Arial of speelsheid door het gebruik van Comic Sans.
  • Kleur
    Voor kleuren geldt hetzelfde als voor typografie. Met grijs straal je bijvoorbeeld zakelijkheid uit en met veel felle kleuren speelsheid.
  • Kenmerkende vormen
    Bijvoorbeeld de golf onder Coca-Cola of de strepen van Adidas.

Huisstijl

Mocht u meer informatie willen over het vernieuwen van uw huisstijl of bent u net begonnen en opzoek naar een logo voor uw onderneming?